22 Ekim 2009 Perşembe

En lezzetli Windows 7 kampanyası

Japonların garip insanlar olduklarını herkes bilir. Onlara çok normal gelen bazı şeyler dünyanın geri kalanı için absürttür. Bazen de herkesin normal yoldan yaptığı şeyler için çok farklı yöntemler bulurlar. Şirin millet ne de olsa. İşte bu da o yöntemlerden biri.

Bilişim dünyasının gündemi bir zamandır Windows 7 ile çalkalanıyor. Japonlar da kendilerine özgü, ilginç bir yöntemle bu yeni işletim sisteminin reklamını yapmışlar. Burger King restoranlarının Japonya şubesi üşenmemiş, Windows 7 tanıtımı için 7 katlı Whooper hazırlamış. Hem de sadece fotoğraf çekmelik değil, tüm şubelerde satılıyormuş. Resimde de gördüğünüz gibi, maşallahı hakeden bir proje. Bu kule tasarımlı Whooper 8.53$ gibi makul bir fiyata satılıyormuş. Makul diyorum çünkü burada onun yarısı kadar (hatta yarısı bile değil) sandviçleri o fiyata veriyorlar.

Ben böyle bir reklamı Japonya yerine Amerika'dan beklerdim. Ne de olsa fast food kültürünün yaratıcısı onlar. Hadi onu geçtik, daha başka ironiler de var bu reklamda. Genelde az ve öz yiyen, hafif takılan ve yapı olarak küçük ağızlı Japon milleti bu 13cm boyundaki devi nasıl yiyecek? Gözümüz yok, afiyet olsun ama bence biraz zor olur ısırması. Ayrıca teknik olarak yaklaşırsak, Windows 7 daha çok hafifliğiyle öne çıkmaya çalışan bir işletim sistemi. Vista'dan yaka silkenlerin şikayetleri doğrultusunda hazırlanmış. Yağın, kolesterolün, kalorinin simgesi olan böyle bir sandviç bence Windows 7 reklamı yapmak için çok ta uygun değil. Yine de ilginç bir teşebbüs, afiyet olsun diyor ve tebrik ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder