13 Eylül 2009 Pazar

İşte olması gereken bu!

Ben bir netbook kullanıcısıyım. Gayet memnunum, her işimi görüyor el kadar bilgisayar. Memnunum ama daha iyi de olabileceğini düşünüyorum. ben böyle düşünürken, Intel Atom N330 işlemcisini, Nvidia'da Ion platformunu duyurdu. "İşte bu" demiştim o zaman. Çift çekirdekli ve düşük güç tüketen ve az da olsa 3d desteği veren bir platform. Mevcut platform miyop gibi, 3 boyutlu olan herşeyde son derece başarısız. Intel ekran kartları tam bir rezalet. Bunun yanında Atom işlemcisi ne kadar az tüketse de ortaçağdan kalma 945 anakart fazlasıyla müsrif ve verimsiz. İşte ben Nvidia Ion anakartın üstüne çift çekirdekli bir Atom koysalar, bir de şu ekran olayını halletseler (dikeyde 600 piksel Windows'ta sıkıntı yaratabiliyor) derken Intel türlü kaprisler yaparak bir beklediğim bilgisayarların çıkmasına bir türlü izin vermedi. Tam umudum kırılmıştı ki...

Acer firması performans odaklı Ferrari laptop serisine bir de netbook eklemeye karar vermiş. Duyurulan netbook Acer Ferrari One benim yukarıda bahsettiğim "şu da olsa, bu da olsa" şeklindeki isteklerimin tamamını karşılıyor. Üstelik bu istekleri herkesi şaşırtarak AMD ve Ati kullanarak karşılıyor. Güle güle Intel. Kaprislerini müstakbel kocana yap. 1.2GHz'de çalışan çift çekirdekli Athlon X2 L310 model işlemci (düşük tüketimli tabii ki) Radeon 3200 gömülü ekran kartına sahip AMD M780G anakartla geliyor. Bir de bunlara 11,6" büyüklükte, 1366 x 768 piksel çözünürlük gösterebilen güzel bir ekran ekleniyor. İsteyene 3G bile varmış. Canavar budur işte. XPG çıkışı da varmış ama ben ondan bahsetmeye gerek duymuyorum (XPG, uyumlu laptoplara harici ekran kartı bağlamaya yarayan birşey) çünkü hem bu bilgisayar için lüzumsuz hem de isteseniz de buralarda XPG ekran kartı bulamazsınız, bulsanız da çok pahalı olur, değmez.

Bu güzel ufaklığa ecnebiler ancak 22 Ekim'de ve 499€ ödeyerek sahip olabilecekler. Yanında Windows 7 gelecekmiş. Biz ne zaman, kaça sahip olabiliriz orası meçhul. Bana göre tek eksisi fiyatı olan bu cihazın Ferrari teması ve XPG gibi gereksiz özellikleri olmayan, daha uygun fiyatlı kardeşleri kullanıcıların daha fazla ilgisini çekecektir. En önemli özelliklerinden biri fiyatı olan Netbook sınıfında 499€ (500€ değil neyse ki) biraz yüksek kaçıyor. Daha fazla resim görüp detaylı özellikleri incelemek isteyenler güzide internet sitemiz Donanım Haber'de yayınlanmış olan şu sayfaya girebilirler. Henüz piyasaya çıkmayan Acer Ferrari One hakkında performans bilgisi yok. Bunu için biraz beklememiz gerekecek.

1 yorum:

  1. Acer aspire one AO751 modeli netbook 800 liraya satıldığına göre bu netbook da Türkiye'ye gelirse 1.200 liradan satılır.Meraklısına hitap ettiği her halinden belli olan ferrari one fiyatının uygun seviyeye inmesi durumunda performanslı bir netbook isteyenler için iyi bir alternatif olabilir.

    YanıtlaSil