31 Mayıs 2009 Pazar

Kaptanın seyir defteri - Ürgüp

Ben Ürgüp'e gelirken çok umutluydum. Zaten turistik yer, sosyallik bakımından kuvvetlidir, haftasonu burda gezerim tozarım demiştim. Fena halde yanılmışım. Evet, gerçekten turistik bir yer Ürgüp. Otobüsler dolusu turist geliyor. Geliyor ama nasıl turistler geliyor? Hepsi ihtiyar. Onlar da insan tabii ki ama yaşlı turistler zaten gün içindeki turlarda yeterince yoruluyor, sonra da yatıp uyuyor. Hele bir Japon kafile vardı otelde, hepsinin bir ayağı çukurda. Belki bir kısmı memleketine dönemez, o derece yani. Peki bundan bana ne? Beni ilgilendiren kısım şu: Ürgüpün içinde doğru düzgün oturacak yer yok. Yani bu kadar turistin geldiği yerde adam gibi bir bar veya pub olmaz mı? Tüm mekanlar kıraathane kıvamında. Alkollü mekanlar bile aynı. Bence girişimciler buraya da bir el atmalı, Ürgüp sadece peri bacalarıyla değil, eğlencesiyle de ilgi çekmeli. Genç turistler de buraya gelmeli, gündüz baca gezip gece eğlenmeli. Ha, hiç yok mu böyle yer, elbet var. Ama mekan güzel olmayınca müşteri gitmiyor, müşteri gitmeyince zaten mekan birşeye benzemiyor. Yoksa her otelin kendi diskosu var, onun haricinde Ürgüp'ün içinde pek çok oturulacak yer var, ama hiçbiri tatmin edici değil. Turizmin tek yönüne hitap eden beldeler başarısız olmaya mahkum. Bugün ülkemiz turizminin gözbebeği olan Ege ve Akdeniz sahilleri sadece denizi ve kumu için mi tercih ediliyor? Turist 8 saatlik değil 24 saatlik hesap yapıyor. Gündüz denize girip gece de eğlenmek istiyor. Bunu veremeyince de işte böyle turistik tesisler boş kalıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder