31 Mayıs 2009 Pazar

Ben şahsen... - 2

Yine kısa kısa haber ve yorumlar. Her telden birşeyler var.
  • Zamanında bilgisayarlar çok pahalıydı. İşte bu da örneği. Benimle yaşıt olanlar nostalji yaşayabilirler. Ben baştan hatırlatayım, bu fiyatlar sterlin. Yani $ gibi görüp aldanmayın. Güzel zamanlardı o zamanlar. Bu adam buna bu kadar para vermiş, bulmuş ta vermiş. O zamanlarda öyle her donanım buralara gelmezdi. Nerede öyle marka seçmek filan... Peh peh peh... Tam nostalji oldu. Yeni nesil alışık tabi hazır bilgisayara, veya geniş maka seçeneklerine. Adam İngilterede düz bir network kartına (o da 10 megabitliktir) 29 sterlin vermiş. Daha bombası, Pentium 75 işlemci ve anakarta 550 sterlin bayılmış. Gerçi biz de şimdi iyi bir işlemci ve anakarta ona yakın paralar verebiliyoruz (ben vermiyorum ama verenler var) ama şimdi işlemci gerçekten kullanılıyor. Fatura tarihine bakarak söyleyebilirim, o yıllarda ne doğru düzgün multimedya vardı, ne de oyunlar donanımı tam olarak kullanıyordu. Mortal Kombat yılları işte. CD Rom yeni çıkmış, hem kendisi hem de CD'ler pahalı. Bana ayrı bir nostalji yaşatan şey ise ekran kartı. S3 Trio 64 zamanının iyi ekran kartıydı. Daha sonra S3 Virge çıktı. O da iyiydi. İyiydi derken, çok sattı demek istiyorum. Yoksa performansları kötüydü, zaten performans sergileyecek bir şey de yoktu. Ben şahsen tam nostalji yaşadım. Hey gidi günler...
  • Konya'da sinirlenince video dönüştürme yapan bir adam gördüm. Adam sinirlendiğinde bilgisayar başına oturup eline geçirdiği videoyu formattan formata çevirirmiş. Allah hiçbir videoyu böyle bir adamın eline düşürmesin. Ben şahsen o adamın bilgisayarına acıdım. Yazık alete, adam kim bilir sinirle nasıl davranıyoru gariban bilgisayara...
  • Opel'i Kanada'lı Magna isimli bir şirket almış. Aldığım duyumlara göre yedek parça üreten bu şirket Opel arabalarını Kanada'da üretecekmiş. Hayırlı olsun. Ben şahsen Opel'in yanlış ellerde olduğunu düşünsem de Kanada firmasının bu işi becerebileceğini düşünmüyorum. Yedek parça üretmek ayrı şeydir, tasarımı filan bellidir. Araba üretmek ise çok farklı birşeydir. Hem tasarım yapmayı hem de Ar-Ge yapmayı gerektirir. Hem sonra Opel pek çok konuda GM ailesine hem destek veriyordu hem de onlardan destek görüyordu. Bu destek koptu, peki Opel şimdi kimle ortak olacak? Kimden platform alacak veya platform verecek? Göreceğiz bakalım...
  • Şampiyon olduk! Bunu en başa yazmam gerekliydi aslında ama Beşiktaş'lı olmayan arkadaşları ürkütmemek için buraya yazmayı tercih ettim. Ben şahsen bu kadar sene sonra çift kupa almamıza her Beşiktaş'lı gibi çok sevindim ama bu sadece bizim başarımızdan değil, rakiplerimizin de başarısızlığından kaynaklandı. Yine de tüm Beşiktaş kadrosuna (özellikle son maçlarda sakatlanıp oynayamayarak büyük kıyak yapan Delgado'ya) ve teknik heyetine bana ve tüm camiamıza çifte kupa sevinci yaşattıkları için teşekkür ediyorum. Yönetime ise teşekkür etmiyorum. Onların başardığı hiçbirşey yok.
  • Google Chrome betası 3. versiyona ulaşmış. Bu kadar hızlı versiyon atlaması bana çok ilgin. geldi. Daha birkaç ay önce çıkan bir yazılım bir anda v. 3 oldu. Ben şahsen Chrome'un yakın zamanda versiyon numarası olarak IE yi sollayacağını düşünüyorum. 10 seneden uzun süredir piyasada olan Internet Explorer ancak v. 8 olurken taş çatlasın 1 yıllık mazisi olan Chrome v. 3 oldu. Herhalde seneye v. 15 filan çıkar.
Bu haftalık ta bu kadar. Ben yine vakit buldukça yazacağım. Yolda gazeteleri takip etmek zor olduğundan güncel haberlerden biraz uzak kaldım. Dönüşte telafi ederiz artık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder