24 Ağustos 2012 Cuma

Yeni Renault Symbol böyle mi olacak?

2008 yılında tanıtılan Renault Clio Symbol (veya bizdeki ismiyle "Sümbül") artık yaşlandı ve önümüzdeki yıl yenilenecek. Yeni Symbol'ün nasıl birşey olacağını şimdiden kestirmek güç, çünkü Clio'nun dört kapılı sedan versiyonu olarak geliştirilmiş olsa da Symbol artık daha farklı bir araba. Son versiyonunda o zaman yenilenmiş olan Clio'nun taze platformu kullanılmadı, eski platformla devam edildi. Sadece tasarım ve motorlar güncellendi. Bu yüzden Renault'nun nasıl bir yenileme yapacağını bilemiyoruz, ama fotoğraflarda görülen araba belki de yeni Renault Symbol olabilir. Önümüzdeki yıl göreceğiz, ama şimdiden tahmin yürütmek de mümkün.

Üstteki ve alttaki fotoğraflarda görülen arabanın gerçek adı Renault Scala. Hindistan başta olmak üzere Asya pazarı için üretilen Scala aslında Nissan Sunny'nin Renault'laştırılmış hali. Platformu mevcut (yeni çıkan değil) Renault Clio ve Dacia Logan ile benzerlik taşıyor. Hem ön kısmında, hem de arka kısmında Renault'nun yeni tasarım anlayışından izler taşıyan (özellikle arka bagaj kapağındaki üzerinde model ismi yazan kromajlı parça fena halde Latitude'u hatırlatıyor) Renault Scala alıştığımız 1.6 litre ve altı hacimli Renault - Nissan motorlarıyla gelecek. Olur da ülkemizde de satılırsa 1.5 litrelik dizel motor en fazla tercih edilen seçenek olacaktır.

Aslında Renault'nun önünde Symbol'le ilgili iki seçenek var. Şöyle ki; Symbol temelde filo satışlarını hedefleyen, performans ve sürüş keyfine odaklanmak yerine düşük maliyetli ve güvenilir olması için tasarlanmış bir araba. Yalnız, Renault grubunun aynı hedefe odaklanmış bir modeli daha var: Dacia Logan. Renault hazır Dacia toparlanmaya başlamışken Symbol'ü toparlayıp yeni Clio'yla benzer teknolojiyle üretebilir. Böylece hem daha iyi bir küçük sedan isteyenleri, hem de iyiliğe boşverip uygun fiyat arayanları potansiyel müşteri kitlesine katmış olur, hem bu sayede Fiat Linea, Kia Rio Sedan ve Hyundai Accent Blue gibi daha güncel platforma sahip arabalarla rekabet edebilirler. Tabi bu benim düşüncem, Renault böyle yapmayıp klasik yöntemi de uygulayabilir, o zaman da yine teknolojisi geçkin ama maliyeti düşük bir Symbol'le karşılaşırız. Neyse, o kısmı yakında göreceğiz zaten, ama bana Renault Scala gelecek olan Clio'ya fena halde benzeyecekmiş gibi geliyor.


3 yorum:

  1. şu araba hala Türkiye'de en çok satan araba oluyor ya hayret doğrusu

    YanıtlaSil
  2. İğrenç öğğğğğğğğ

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil