16 Şubat 2012 Perşembe

Olmaz demeyin, bu da oldu! - 1986 model iOS

Apple'ın mobil cihazlarında kullandığı mobil işletim sistemi iOS firmanın masaüstü ve dizüstü bilgisayarları için geliştirdiği MacOS işletim sistemiyle oldukça benzer bir arayüze sahip. Menü tasarımları birbirine oldukça benziyor, ayrıca çoğu simge iki işletim sisteminde de aynı. Peki Apple güncel MacOS X yerine eski, siyah-beyaz bilgisayarlar dönemindeki işletim sistemini iPhone'a entegre etseydi ne olurdu? Tasarımcı Anton Repponen bu soruyu cevaplamak için 25 yıl öncenin işletim sistemi tasarımını iOS'a entegre etmiş. Tabi bunlar çalışan bir işletim sisteminin görüntüleri değil, sadece bilgisayarda hazırlanmış bazı grafikler, ama yine de çok hoş olmuş. Belki Apple bir güzellik yapıp bu tarz bir retro temayı kullanıcılara sunabilir. Görüldüğü üzere Anton Repponen sadece işletim sistemini renklerden arındırmakla kalmamış, simgeleri de sadeleştirmiş. Güzel de olmuş, en azından cihaza farklı bir hava katıyor. Hem belki pil tüketimi konusunda da katkı sağlar, sonuçta bu arayüz cihazı daha az yoracaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder