4 Ocak 2012 Çarşamba

Minyatür pistte manyetik yarış

Baştan uyarayım, bu videoda görecekleriniz büyük ihtimalle sahte. Tüm olay bilgisayarla yapılmış olabilir, bu yüzden fazla kapılmamak lazım. Japonya Bilim ve Teknoloji Enstitüsü isimli bir kurum (böyle bir enstitü yok aslında, daha doğrusu internette bulunamıyor) klasik fütüristik yarış oyunu Wipeout'un minyatür bir benzerini yapmış. Minyatür bir pistin üzerinde havada süzülen küçük arabalar yoldan hiç çıkmadan hızla ilerleyebiliyorlar. Videoya göre bunun sebebi pistteki ve arabaların altındaki mıknatıslar. Ayrıca, arabaların mıknatısları sıvı nitrojenle soğutuluyor. Çok güzel görünüyor, ama arabaların gidişi biraz fazla düzgün. Bu yüzden video gerçekçiliğini yitirmiş. Yine de çok güzel hazırlanmış, ben beğendim. Videoyu bana gönderen Sirke'ye teşekkür ederim.

4 yorum:

  1. Tüm olay bilgisayarda arabalar, pist falan. Çünkü yarış başında adamın elinde tuttuğu cihaz Logitech'in 3D Connexion markası altında ürettiği eski ürünlerden SpacePilot. SpacePilot sahibi bi adam 3D işinden para kazanıyordur. Ordan uyanmak lazım. :)

    YanıtlaSil
  2. Zalik abi, kalastan anladığın kadar teknolojiden de anlıyorsun. :D

    YanıtlaSil
  3. Bulaşmadığımız iş mi kaldı. :)

    YanıtlaSil
  4. Uyandır bizi Zalik abi. :) Ben de çakma olduğunu tahmin etmiştim de, sen hepten kesinleştirdin.

    YanıtlaSil