7 Ocak 2012 Cumartesi

iPad 3'ün işlemcisi 4 çekirdekli olacak (destekli atış)

Evet, destekli de olsa bu bir atış, yani kafamdan attım. Öylesine atmadım tabi, desteğim var. Sadece ben de atmıyorum bunu, 9to5Mac sitesinin yazarları da atıyor. Şöyle ki; Apple'ın mobil cihazlarında kullandığı işletim sistemi iOS'un 5.1 sürümünün beta kodlarında 4 çekirdekli işlemciler için yazılmış satırlar tespit edilmiş. Bilgisayarlarda sayma sayıları değil, gerçek sayılar kullanılır. Bu yüzden çekirdek numaraları 0'dan başlar. Bu durumda ilk çekirdek "Core 0" olurken dördüncü çekirdek de "Core 3" olur. Donanımla ilgilenenler anakartın üzerindeki bellek yuvalarında da benzer bir numaralandırma sistemini görebilirler. Neyse, biz iOS'a dönelim. iOS 5.1 Beta'nın kaynak kodlarını inceleyen 9to5Mac sitesi uzmanları işlemciyle ilgili bazı satırlarda yukarıda da görülen "core.3" ile biten kod parçacıkları farketmişler. Sadece iki çekirdekli işlemcileri destekleyen mevcut iOS 5.01 kodlarında benzer parçalar aramışlar ve onların "core.1" ile bittiğini görmüşler. Bu durumda "core.1" çift çekirdekli işlemci için yazılmış, "core.3" ise dört çekirdekli işlemci için yazılmış oluyor. Apple iOS'un büyük güncellemelerini iPhone ile birlikte yapıyor, bu yüzden iOS 5.1'deki bu dört çekirdek desteği ilk olarak iPad 3'te kullanılacak. Zaten Apple'ın A6 kod adlı, dört çekirdekli bir mobil işlemci hazırladığı dedikoduları dolaşıyordu. Bu kodlar da o dedikoduları doğrular nitelikte. Hoş, dört çekirdek olsa da uygulamalar destek vermediği sürece pek birşey değişmez, bu yüzden Apple'ın işlemciyi yenilemesin yanında uygulama geliştiricilerin de yazılımlarını yenilemeleri gerekiyor. Nasılolsa ben alamayacağım, ama yine de bilmenin zararı olmaz. Haberi bana ulaştıran Sirke'ye teşekkür ederim.

2 yorum: