12 Aralık 2011 Pazartesi

Tek kodla her platformda çalışan oyunlar Google Native Client ile artık mümkün

Google'ın tarayıcısı Chrome'da bir süredir "ince ayarlar" bulunan, ancak sadece "ince ayarlar" menüsünden (about:flags) açılarak kullanılabilen Native Client sisteminin becerileri her geçen gün artıyor. Bu sistem sayesinde bir uygulama sadece bir kez kodlanarak tüm platformlarda (Windows, MacOS, Linux, Chrome OS ve gücü yeten mobil platformlar) çalışabiliyor. Senelerdir kullanılan Java programlama dili de bu özelliğe sahip aslında, ama Java sadece hafif uygulamalar için uygun bir çözüm. Sistem kaynaklarını daha etkin kullanan, sistemi "zorlayan" uygulamalar için Java yeterli gelmeyebiliyor. İşte Google Native Client bu sıkıntıyı aşabilen bir sistem, çünkü doğrudan kod çalıştırıyor. Bu sayede bir uygulama (mesela bir oyun) sadece bir kez yazılıyor ve tüm platformlarda çalışıyor. Geçtiğimiz aylarda severek oynadığım ve bitirdiğim Bastion bu şekilde Chrome tarayıcısı üzerinde her platformda çalışan oyunlardan biri. Denemek isterseniz Chrome üzerinden şuraya tıklayarak (tabi bir Google Chrome Store hesabınız varsa) Bastion'ı yükleyip deneyebilirsiniz. Eğer bu sistem yaygınlaşırsa ve oyun firmaları tarafından kullanılırsa şimdilik sadece Windows tabanlı bilgisayarlarda oynanabilen oyunların çoğu diğer platformlarda da oynanabilecek. Olay sadece oyunlardan ibaret değil tabi, ama benim en çok hoşuma giden kısım bu. Google Native Client pek çok eski programlama dilini de destekliyor, böylece mevcut yazılımlar da birkaç düzenlemeyle Native Client üzerinden tüm platformları destekler hale getirilebilir. Google Native Client'ı geliştiren ekipten Christian Stefansen'in sistemin yararlarını anlattığı (aslında benim yazdıklarımın aynılarını biraz daha fazla detayla söylediği) videoyu aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder