12 Aralık 2011 Pazartesi

BMW doğru yolu buldu, 6 serisi Gran Coupe'yi duyurdu

Dört kapılı coupe (veya sportif sedan) sınıfını Mercedes CLS yaratmıştı. Evet, önceden de Maserati Quattroporte vardı, ama o Maserati olduğu ve seri üretilmediği için onu saymıyoruz. CLS aslında sportif Jaguar sedanlarıyla rekabet edebilmek için tasarlanmıştı, ama Jaguar avlamaktan çok daha fazlasını başardı. Bu kadar başarılı olunca benzerleri de çıktı tabi. Önce kasa olarak CLS'ye çok benzeyen Volkswagen Passat CC geldi. Daha sonra onu Porsche Panamera, Audi A7 ve konsept tasarımdan öteye gidemeyen Lamborghini Estoque izledi. Kısacası, lüks sınıftaki tüm markalar (hatta pek lüks olmayanlar bile) CLS'nin başlattığı dört kapılı coupe akımını bir şekilde izledi. Bir tek BMW bu sınıfa giremedi, çünkü 5 GT diye garip görünümlü bir arabayla CLS'ye rakip olmaya çalıştılar. CLS (ve gerçek rakipleri) bakan herkesi kendilerine hayran bırakırken 5 GT çoğu kişi tarafından gelmiş geçmiş en çirkin BMW seçildi. Haliyle pek talep görmedi ve unutuldu. BMW bu olaydan dersini almış olacak ki, dört kapılı coupe sınıfına gerçekten ait olan bir model tasarladı: BMW 6 Gran Coupe.

BMW'nin iri coupe modeli olan 6 serisinin biraz daha uzatılmış ve arka kapıları (ve daha oturulabilir bir arka kolduk) eklenmiş versiyonu olan 6 Gran Coupe 4+1 yolcuyu taşıyabiliyormuş. Buradaki "+1" evin salonunu çağrıştırsa da aslında arabanın içindeki ne çelimsiz kişi anlamına geliyor, çünkü arka koltuğun ortasına sadece çok ihtiyaç duyulursa binilmesi öneriliyor. Ön kısım ise mevcut 6 serisiyle aşağı yukarı aynı, ama aksesuar ve kaplamalarda aportiflikten ziyade konfora ağırlık verilmiş.

BMW 6 serisi Gran Coupe'nin kaputunun altında arabanın sportif doğasına uygun büyük hacimli motorlar bulunacak. Dizel seçeneklerinden henüz bahsedilmemiş, ama benzinli motor seçenekleri 3 litreden başlıyor. BMW'nin eğer aklı varsa çift turbolu 3 litrelik dizel motorunu bu arabayla sunar. Eğer düzgün bir dizel seçeneği olmazsa 6 Gran Coupe'nin Avrupa pazarında pek şansı olmaz. Araba lüks ve sportif de olsa artık herkes yakıt tüketimine dikkat ediyor. Yakıt tüketimi demişken, ZF ile ortak geliştirilen 8 vitesli otomatik şanzıman tüm Gran Coupe versiyonlarında üretilen gücün maksimum verimle tekerleklere iletilmesini sağlayacak. Bazı motorlarla birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi xDrive da sunulacak, ama dizel motorlarda durum ne olur bilemeyiz. BMW 6 serisi Gran Coupe 2013 model yılında (yani 2012 sonbaharında) satışa sunulacak. Resmi duyurusu ise büyük ihtimalle Mart ayında Cenevre'de düzenlenecek olan otomobil fuarında yapılacak. Haliyle fiyatı henüz belli değil, ama rakiplerinin fiyatlarına bakarak Türkiye fiyatının 130,000€'dan yüksek olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Geç oldu, ama çok güzel oldu. BMW'yi tebrik etmek lazım, bu araba kendi sınıfında rekabeti canlandıracaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder