22 Kasım 2011 Salı

Volkswagen'de performansın geleceği dizelde

Otomotiv dünyasının en büyüklerinden olan (ve her geçen gün büyümeye devam eden) Volkswagen'in performans bölümünden ilginç açıklamalar geldi. Volkswagen modellerinin "R" takısıyla biten yüksek performanslı versiyonlarını (Golf R gibi) geliştiren R bölümünün yöneticileri Ulrich Riestenpatt ve Dr. Hendrik Muth'a göre Volkswagen'in R modelleri gelecekte dizel motorları kullanacak ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak. Bu sayede yüksek performans ve iyi yol tutuş için çok fazla yakıt tüketmek gerekmeyecek. Hibrid teknolojisini de küçümsemediklerini söyleyen R bölümü yöneticileri arabanın 100KG hafifletilmesinin mevcut Hibrid teknolojisiyle aynı sonucu verdiğini söylüyor. Bu yüzden bolca aluminyum, dört tekerlekten çekiş sistemi ve yüksek verimlilikli dizel motorlar gelecekteki hızlı Volkswagen'lerin ortak özelliği olacak. Açıkçası, bu kombinasyon benim de hayallerimi süslüyordu. Bir an önce başlasalar da biz de az yakan yüksek performanslı arabaları uygun fiyata alabilsek.

1 yorum:

  1. VW mevcut teknolojik altyapısı itibarı ile lider görünse de ürettiği yeni nesil turbo dizel motorların ekonomik ömürlerinin ne oldğunu henüz bilemiyoruz. TSI serilerinden gelen şikayetler zaten markanın sorunsuz imajını bir hayli etkiledi. Bununla birlikte, aracın ağırlığını düşürmekten bahsederken alüminyum kullanımının da araçların dayanımları üstünde olumsuz etkisi olacağını düşünüyorum. Yüksek metal yorgunluğu oranı, pahalı yedek parçalar vs vs... Kısacası japonlar yapacak, VW bakacak. Sonrasında ise Doğuş grubu Türkiye'de Alman tofaşını elit bir marka gibi fahiş fiyatlardan satmaya devam edecek. VW mi? Benden uzak dursun :)

    YanıtlaSil