26 Kasım 2011 Cumartesi

Olmaz demeyin, bu da oldu: Özel tasarımlı telefon kılıfı otomatı

Bu "otomat" kelimesi hep garibime gitmiştir. Sanırım dilimize Almanca'dan geçti, benim normalde kullanmamayı seçtiğim bir kelime. Bu yazıda kullanmak zorunda kaldım, çünkü "Kiosk" kelimesinin uygun bir Türkçe çevirisi yok. Varsa da ben bilmiyorum. Neyse... Kore'de düzenlenen tasarım fuarında sergilenen bu otomat kişilerin birkaç dakika içerisinde kendi istedikleri tarzda bir telefon kılıfı yaratmasına olanak tanıyor. Dreamjet firmasının tasarladığı otomatı kullanan kişiler önce kılıfın türünü (deri veya silikon) seçiyor, sonra da üzerine yapılacak baskıyı belirliyor. İstenilen yazıyı istenilen tarzda yazmak, otomatın hafızasındaki hazır resimleri kullanmak veya USB üzerinden kendi fotoğraflarını aktarmak mümkün. Tasarım işlemi tamamlandıktan sonra otomat baskı işlemine başlıyor. Deri kılıflar üç dakikada, silikon kılıflar iki dakikada hazırlanıyor. Tabi bir de hazırlanan kılıfın hangi telefona uygun olacağı meselesi var, ama bu konuda bir bilgi verilmemiş. Sanırım otomatın kullanıldığı ülkede hangi telefonlar popülerse o telefonlara uygun birkaç seçenek sunulacaktır. İlk bakışta fuzuli birşey gibi görünse de bu otomatlar Türkiye'de popüler olabilir. Ne de olsa akıllı gösterişli telefonları seven bir milletiz, telefonumuzu diğerlerinden farklı hale getirip dikkat çekmek için böyle yöntemleri kullanmayı severiz. Tabi fiyat da önemli, ama onu da ben söylemeyeyim, üreticiler düşünsün artık.

1 yorum:

  1. Emre şu klişe başlıkları atmasan daha bir güzel olacak sanki :) PC Labs'ta her haberde yeni çıkan her üst seviye telefona amiral gemisi denmesi gibi bir şey.Seni başlıklarda daha yaratıcı olmaya davet ediyorum :)

    YanıtlaSil