16 Kasım 2011 Çarşamba

Apple'ın yeni yönetim kurulu başkanı Art Levinson oldu - Çift başlılık Apple'a ne yapar?

Apple'ın efsanevi kurucusu, CEO'su ve yönetim kurulu başkanı Steve Jobs ölümünden önce şirketin yeni CEO'sunu belirlemişti. Ölümünden kısa süre önce istifa ederek yerini Tim Cook'a bırakmıştı. Tabi Steve Jobs'ın Apple'daki tek görevi bu değildi, o aynı zamanda yönetim kurulu başkanıydı. Ölümünden sonra yönetim kurulunun başına kimin geçeceği ise henüz belli değildi. Apple tarafından dün yapılan açıklamaya göre şirketin yeni yönetim başkanı Art Levinson oldu. Kendisi önceden de yönetim kurulundaymış, ayrıca genetik araştırmalar yapan Genentech firmasının da yöneticilerindenmiş. İyi de, bundan bize ne?

Şöyle açıklayayım: Steve Jobs döneminde Apple tek başlı bir şirketti. Tamam, ortakları ve yönetim kurulu vardı, ama herşey Steve Jobs'ın elindeydi. Herkes ona tam yetki vermişti, o da becerilerini kullanarak Apple'ı zirveye çıkarmıştı. Şimdi o tek başlılık durumu ortadan kalkıyor. Birbirlerini denetleyen farklı insanlar yönetecek Apple'ı. Bu durumda stratejik kararlar daha yavaş alınacak, belki fazla riske girilmeyecek, Steve Jobs dönemindeki gibi devrim yaratacak kararlar daha zor verilecek. Mesela, Steve Jobs zamanında disketi bitirmişti. Bu yıl da dizüstü bilgisayarlardan optik sürücüleri çıkarttı ve bundan sonra Apple'ın optik sürücü kullanmayacağını açıkladı. Bu yeni ekip böyle kararlar veremez. Biri sirke girse diğeri "aman!" der, bu yüzden Apple'ın çağ değiştiren yeniliklerini eskisi kadar sık göremeyeceğiz. Neyse, kendileri bilir, ben karışmayayım. Yeni yönetim kurulu başkanına başarılar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder