Fiat batmakta olan Chrysler'ın hisselerini almadan önce ABD pazarına giremiyordu. Chrysler sayesinde arabalarını Kuzey Amerika'da satmaya başladı, reklamlarını ve pazarlama yöntemlerini de bu dev pazara göre yeniden ayarladı. Bahsedeceğim reklam da işte bu yeni nesil ABD odaklı reklamlardan biri. Fiat nostaljik modeli 500'ü türlü yöntemlerle popüler hale getirmeye çalışıyor, ama hedefledikleri satış rakamlarına henüz ulaşamadılar. Erkeklerden umudu kesmiş olacaklar ki, bayanların daha çok hoşuna gidecek reklamlar yapmaya başlamışlar. Fiat 500'ün yeni reklamında Jennifer Lopez oynuyor. Ünlü şarkıcı bu reklamda hafiften arabesk yapıyor, doğup büyüdüğü fakir mahallede Fiat 500'le tur atıyor. Mantığı çalışan herkes biliyor ki Jennifer Lopez'in Bronx'la hiçbir alakası kalmadı. Hatta üzerine yüklü miktarda para vermeseler Fiat 500'e de binmez. Lüks yaşama merakıyla (ve sonradan görmeliğiyle) tanınan Jennifer Lopez yerine daha uygun birileri bulunabilirmiş. Arabanın hiçbir özelliğinden bahsedilmiyor olması ise ayrı bir gariplik. Bu reklamı izledikten sonra insanların kafasında oluşan Fiat 500 imajı "Jennifer Lopez'in eski mahallesini gezerken bindiği araba" şeklinde. Jennifer Lopez'in oynadığı Fiat 500 reklamını aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder