11 Ağustos 2011 Perşembe

Tasarım ve geliştirme artık böyle yapılıyor: GM Rapid Prototyping Facility

ABD'nin (ve tabi dünyanın) otomotiv devlerinden General Motors farklı markalar altında satılan pek çok otomobil geliştiriyor ve üretiyor. Tabi bu kadar otomobil için bir sürü de parça geliştirmek gerekiyor. Önceden kağıt üzerinde hazırlanan parçaların üretildikleri zaman nasıl görüneceği tam belli olmazdı. Ayrıca yerine takıldığında nasıl durduğunu da tahmin etmek zordu. General Motors'un Michigan fabrikasının içinde bulunan Rapid Prototyping Facility (hızlı prototip tesisi) sayesinde artık bilgisayarda çizilen parçalar çok hızlı şekilde üç boyutlu yazıcılarla gerçek cisimlere dönüştürülebiliyor. Böylece geliştirilen bir parça fazla beklemeye gerek kalmadan üretilip yerinde denenebiliyor. Aşağıda bir tanıtım videosu var. Bu videoda gösterilen herşey bu makinelerden çıkmış, yani çok detaylı parçalar bile üretilebiliyor. Üstelik, üretilecek cisim ne kadar detaylı olursa olsun tek parça olarak üretilebiliyor. Çok beğendim, hatta alıp evime bir tane koyasım geldi. Sonra yerimin olmadığını hatırladım ve vazgeçtim. Tanıtım videosu aşağıda, göremeyenler de şuraya tıklayıp izleyebilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder