1 Temmuz 2011 Cuma

Ricoh Pentax'ı satın alıyor

DSLR ve kompakt fotoğraf makinelerini sevdiğimiz firma Pentax bir kez daha el değiştiriyor. 2007 yılında filtre ve optik cam üreticisi Hoya tarafından satın alınan Pentax'ın yeni sahibi Ricoh olacak. Hoya zaten fotoğrafçılık sektöründe sağlam bir yere sahip, ama fotoğraf makinesi üretmek pek işlerine gelmiyormuş. Ricoh ise zaten güzel kompakt makineler üretiyor, ama onun da profesyonel kullanıcılara hitap eden DSLR tipi modelleri yok. Bu satış işleminden sonra Pentax'ın tıbbi cihazlar üreten kısmı yine Hoya'da kalacak, ama dijital fotoğraf makinesi üretim bölümü Ricoh'a geçecek. Aslında Ricoh ile Pentax'ın birleşmesi güzel olabilir, çünkü Pentax'ın ihtiyacı olan şey (üst seviye kompakt modeller) Ricoh'ta var. Ricoh'un ihtiyaç duyduğu şeyler (DSLR ve alt seviye kompakt modeller) de Pentax'da bolca mevcut. Yani bu ikisi birleşip Voltran'ı oluşturabilirler. Benim tek sıkıntım isim konusunda. Ben Pentax ismini seviyorum, umarım Ricoh bu markayı öldürüp tüm Pentax modellerini kendi markasıyla piyasaya sürmez. Daha fazla diyecek birşey yok. İki taraf için de hayırlı olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder