11 Haziran 2011 Cumartesi

Bundan bir tane istiyorum! - Audi A1 Clubsport Quattro

Üstte gördüğünüz haşin görünümlü küçük şey bir Audi A1, ama bu sıradan bir A1 değil. Bu haftasonu düzenlenen Le Mans 24 saat yarış etkinliği sırasında sergilenen bu araba bayilerde satılan kardeşlerinden çok farklı. Kaputunun altında alıştığımız küçük ama verimli motorlardan biri yok. Bu arabayı hareket ettiren şey 2.5 litre büyüklüğünde, 5 silindirli ve 500hp (yazıyla: beşyüz beygir) gücünde bir motor var. Adamlar üşenmemişler, parmak kadar arabaya üst seviye spor modellerde kullanılan motoru eklemişler. Tabi o kadar gücün sadece iki tekerleğe aktarılması haksızlık olur, bu yüzden Audi bu otomobilde dört tekerleğe de güç ileten Quattro sistemini kullanmış. Bu kadar güç ve dört tekerlekten çekiş sayesinde Audi A1 Clubsport Quattro 100KM/s hıza sadece 3.7 saniyede ulaşabiliyor. Egzotik süper performans arabalarıyla (supercar diyorlar yaban ellerde) kapışabilecek bir performans bu. Arabayı yolda tutabilmek için özel bir geniş gövde kiti kullanılmış. Arkada da büyükçe bir rüzgarlık var. Ağırlık merkezini aşağıya çekmek için arabanın tavanını karbon fiberden yapmışlar. Başlıkta da dediğim gibi, ben bundan bir tane istiyorum. onbinlerce Euro hazır, İsviçre bankalarındaki numaralı hesabımda bekliyor. Piyasaya çıksın, hemen alacağım. Nasılolsa piyasaya çıkmayacağı için (bu araba yarış için üretilmiş gibi duruyor), piyasaya çıksa bile memleketim sınırlarından içeri hiç girmeyeceği için bol keseden atıyorum. İsteme konusunu atmıyorum tabi, gerçekten istiyorum.

2 yorum:

  1. Sahiden abartmışlar sahiden. Ama Emre ya bu A1'in arkası çok çirkin değil mi ya? Farlar çok kötü görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. Abi adam 500 beygir diyo, sen arka far diyosun :p bırak arka farları arkadan gelenler düşünsün yetişebilirlerse ,;)

    YanıtlaSil