Bizde yasak olsa da, bazı yabancı ülkelerde firmaların reklamlarında diğer firmaların isimlerini veya ürünlerini kullanması serbest. Tabi rakip firmalar hakkında negatif yorum yapılacaksa (daha doğrusu, kendi ürününün daha üstün olduğu söylenecekse) bunun belgelere dayanması gerekli. Buraya kadar tamam, ama Facebook'un son hamlesi ABD'nin esnek rekabet kurallarına bile sığmayacak cinsten. USA Today isimli gazete ve The Daily Beast isimli site Facebook'un rakibi Google hakkında dedikodular çıkarması için bir halkla ilişkiler firmasıyla anlaştığını ortaya çıkarmış. Üstelik, Facebook yetkilileri bunu onaylamış, yani bu durum söylentiden ibaret değil.
Olay ABD'nin büyük halkla ilişkiler şirketlerinden Burson-Marsteller'ın USA Today'in de içinde bulunduğu büyük medya organlarına Google'ın Gmail'e eklediği sosyal ağ fonksiyonu Social Circle hakkında olumsuz yorumlar içeren haberler yayınlamaları için ricada bulunmasıyla patlamış. Meselenin üzerine giden USA Today önce Microsoft'tan şüphelenmiş, çünkü Microsoft ile Google arama motoru, e-posta hizmetleri ve mobil işletim sistemleri gibi pek çok konuda rekabet içindeler. Daha sonra izleri takip ederek Burson-Marsteller'a kötü dedikodular yayması için para ödeyenin Facebook olduğu gerçeğine ulaşmışlar. Facebook yetkilileri yaptıkları ahlaksızlık delillerle ispatlanınca olayı inkar edememişler ve Burson-Marsteller ile Google'a çamur atmak için anlaştıklarını kabul etmişler. Dahası, bunu kendilerince haklı sebeplerle yaptıklarını, Google'ın sosyal ağının kişisel bilgilerin gizliliği açısından çok tehlikeli olduğunu söylemişler. Eğer böyle bir dertleri varsa mahkemeye gitmeleri gerekiyordu, ama Facebook kirli oynamayı tercih etmiş. Hoş, Google da çok temiz değil ya, "al birini, vur ötekine" sözüne tam uyacak bir ikili oluşturuyorlar.
- Tencere dibin kara...
YanıtlaSil- Çünkü Teflon...