6 Şubat 2011 Pazar

Kahve kadınları akıllı, erkekleri aptal yapıyor

Açık konuşmak gerekirse, bu haber beni pek mutlu etmedi. Beni tanıyanlar bilir, ben bir kahve tiryakisiyim. Tiryaki demek yanlış olur belki, ama her sabah mutlaka bir fincan kahve içerim. Bununla da kalmaz, akşama doğru da götürürüm bir fincan kahve. Severim yani kahveyi. Benim gibi çok insan var. Bunların bir kısmı kahvenin kokusunu ve tadını sever, bu yüzden kahve içer. Bazıları da kahveyi içindeki kafeinin uyandırıcı, kendine getirici etkisi yüzünden içer. Ben ikisi için de içiyorum. Hem tadını seviyorum, hem de kahvenin beni canlandırması hoşuma gidiyor. "Gidiyordu" desem daha doğru olur belki, çünkü yapılan bir araştırmaya göre bu durum biraz şüpheli. İngilterede yapılan bir deneyin sonuçları kahvenin uyandırıcı etkisinin cinsiyete göre değiştiğini gösteriyor. İki erkek veya iki kadından oluşan gruplar üzerinde yapılan deneyde grupların bazılarına kafeinli, bazılarına da kafeinsiz kahve içirilmiş. Daha sonra da zeka gerektiren bazı işlemleri yerine getirmeleri istenmiş. Elde edilen verilere göre kahvedeki kafein erkeklerin zeka gerektiren sorunları çözmesini yavaşlatıyor, yani kahve erkekleri aptallaştırıyor. Kadınlarda ise durum tam tersi, kadınlar kahve içtikçe zekileşiyor, problemleri çözme süreleri kısalıyor. Kadınlar için sevindirici bir durum olsa da benim için biraz yıkıcı oldu. Olsun, ben kahve içmeye devam edeceğim. Kendimde kahvenin bir aptallaştırıcı etkisini görmedim, bu yüzden sorun yok. Hem o kokudan da kolay kolay vazgeçilmez ki...

3 yorum:

  1. doğuştan aptal bi kaç erkek üzerinde deney yapıldı diye kahve mi içmicez şimdi :P

    YanıtlaSil
  2. Kadınların bol bol içmesini tavsiye ediyorum. Özellikle de gerizekalı yeni neslin. :D

    YanıtlaSil
  3. @sirke
    onlara uzunca BİMBO diyoruz hocam :D

    YanıtlaSil