İsveçli spor otomobil üreticisi Koenigsegg Cenevre otomobil fuarında sergileyeceği yeni modeli Agera R'nin detaylarını açıkladı, birkaç tane görüntü ile de bu detayları süsledi. Üstte gördüğünüz kar beyazı canavar 5 litrelik, V8 diziliminde ve tam 1115hp gücünde bir motora sahip. Bu motor 7 vitesli ve çift kavramalı bir şanzıman sayesinde gücünü tekerleklere iletiyor. Her ne kadar performansla ilgili bu veriler heyecan verici olsa da arabanın tavanı benim ilgimi daha fazla çekti. Koenigsegg Agera R'nin gövde panelleri karbon fiberden yapılmış bir monokok iskelete bağlanmış. Bu iskelet öyle güçlü ki, arabanın gövde direncini koruması için bir tavana ihtiyacı kalmıyor. Bilindiği üzere otomobillerin gövde dirençlerinde tavan çok önemlidir, çünkü alttan tutturulan parçaları üstten de tutarak bir kafes sistemi oluşturur. Üstü açılabilen otomobillerde tavan olmadığı için şasi kullanılır, bu da arabayı ağırlaştırıp performansı düşürür. Neyse, Agera R'nin tavanı kullanıcısı tarafından istenmediğinde bagajdaki yerine koyulabiliyor. Koenigsegg sökülüp takılabilen bu tavandan biraz daha faydalanmak istemiş ve tavanı modüler bir aksesuara dönüştürmüş. Şöyle ki, standart tavanın yerine farklı özelliklere sahip diğer tavanlar kullanılabiliyor. Mesela Cenevre'deki fuarda sergilenecek olan model ünlü İsveçli portbagaj üreticisi Thule ile ortak tasarlanmış bir kayak taşıma tavanına sahip. Arabanın sahibi olan şanslı kişi kayak tatiline gideceği zaman özel tavanını monte edip aerodinamiklikten ödün vermeden kayaklarını taşıyabilecek.
Koenigsegg'in bu arabaya eklediği tek ilginç özellik bu değil tabi. Agera R'nin jantları ve lastikleri de biraz farklı. Jantların kolları yüksek hızlarda arabayı aşağıya doğru bastırmaları için özel olarak tasarlanmış. Belirli bir hızın üzerinde gidildiğinde türbin etkisi yaratan bu jantların arabanın yol tutuşu üzerindeki etkileri araç hızlandıkça artıyor. İsveçli'lerin hakkını yememek lazım, güzel düşünmüşler. Bu jantların üzerine takılacak olan lastikler de Agera R için özel olarak tasarlanmış. Michelin'in ürettiği bu lastikler saatte 420km hıza kadar dayanabiliyor. Bu güne kadar bu hıza dayanabilen başka bir lastik üretilmemiş, yani sadece lastikleri bile Koenigsegg Agera R'yi özel kılıyor. Henüz ne zaman satışa çıkacağını veya fiyatını açıklamamışlar. Ülkemize kolay kolay gelmeyeceği, gelse de benim onu alamayacağım, hasbel kader alsam da tam performansta kullanamayacağım (bu arabaya uygun yol buralarda pek yok) belli, bu yüzden ben bu detayları hiç merak etmiyorum. Bize düşen sadece resimlerine hayran hayran bakmak.
Böyle bir araçla çıkılacak kayak tesisi nerede varmış yav? Hemen gidiyorum oraya...
YanıtlaSil