11 Ocak 2011 Salı

Kanat takmadan uçmayı sağlayan su roketi

Londra'da düzenlenen tekne fuarında tanıtılan bir cihaz havada uçmayı sağlıyor. Tabi uçmak bu kadar basit değil, herşeyin bir kısıtlaması var. Bu cihazın kısıtlaması da sadece suyun üzerindeyken çalışması. Arkasındaki hortumu sayesinde deniz (veya göl) suyunu içine çeken cihaz bu suyu yüksek basınçla aşağı doğru püskürtüyor, böylece doğanın en basit kanunlarından biri olan yer çekimine meydan okuyarak havada süzülüyor. Jetlev-Flyer isimli bu cihaz deniz seviyesinin 10 metre üzerine kadar yükselebiliyor. Saatte 35km hızla ilerleyebilen Jetlev-Flyer dahili aküsüyle 2 saat boyunca kesintisiz çalışabiliyor. Tabi bunlar üretici firmanın verdiği bilgiler, özellikle 2 saat çalışma kısmı bana biraz abartılı geldi. Yine de hoş, eğleceli bir cihaza benziyor. Biraz alıştırma yapmak lazım, yoksa suya çakılmak işten bile değil. Jetlev-Flyer'ın fiyatı 129,000€, yani bu alet evin köşesine koyup yazdan yaza kullanılacak birşey değil. Ürünle ilgili tanıtım videosunu aşağıda izleyebilirsiniz. Bir video daha ekliyorum, o da benden olsun. Arada ufak bir benzerlik gözüme çarptı da, siz de görün istedim. Bu haberi bana gönderen Oyunkolik'e teşekkür ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder