28 Aralık 2010 Salı

Nano'yu altınla kaplasan yine de Nano olarak kalır

Aslında başlık durumu yeterince iyi özetliyor, ama adettendir diye biraz daha detay vereyim. Bilindiği üzere Hintli otomobil üreticisi Tata başta (çoğunluğu düşük gelire sahip olan) kendi halkının ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak için dünyanın en basit ve en ucuz arabası Nano'yu üretmişti. Tata Nano kullandığımız arabalarda bulunan pek çok özellikten yoksundu, ama bir arabanın asıl kullanım amacı olan ulaşım konusunda yeterli geliyordu. Üstelik, fiyatı da oldukça makul seviyedeydi. Buna rağmen Nano'nun satışları son günlerde düşmeye başlamış. Güvenlik sorunlarından şikayetçi olan müşteriler Nano'yu tercih etmiyorlarmış. Satış rakamlarını arttırmak ve Nano'yu yeniden gündeme taşımak isteyen Tata klasik reklam kampanyaları yerine özüne dönerek işi Hintli usulü yapmaya karar vermiş. Tata grubuna bağlı çalışan mücevherat firması Titan ile ortaklaşa yürütülen projede Nano'yu altın ve değerli taşlarla süsleyerek güzelleştirme yarışması başlatılmış. Yarışmaya 13 tasarım kabul edilmiş, üstte gördüğünüz pırıltlı tasarım da bunların arasında birinci seçilmiş. Birincilik ödülü nedir bilmiyorum, ama Titan firması üstteki tasarımın gerçek halini üretip sergileyecekmiş. Bu kampanya sayesinde hem Tata Nano'nun sanıldığı kadar "ucuz" olmadığı vurgulanmış oluyor, hem de Hint mücevher kültürünün 5000. yılı (evet, beş bin!) kutlanıyor. Bana göre motor bloğunu da altından yapsalar bile Nano yine de Nano'dur, ama mücevher (özellikle de altın) seven Hintliler için bu kampanya çekici gelebilir.

1 yorum: