20 Kasım 2010 Cumartesi

Mercedes'ten ilginç araştırma: En çok nereye bakıyoruz?

Alman otomobil (ve her türlü tekerlekli taşıt) üreticisi Mercedes-Benz pazarlama stratejilerini belirlerken faydalanmak amacıyla ilginç bir araştırma yapmış. Bu araştırmanın amacı insanların bir arabaya bakarken en fazla dikkat ettikleri şeyin ne olduğunu saptamak. Bunu klasik anket yöntemiyle yapmamışlar, çünkü çoğu insan aslında neye dikkat ettiğini kendisi bile bilmiyormuş. Bu yüzden kişilerin göz hareketlerini izleyen özel kameralı aparatlarla insanların aslında nerelere daha fazla baktığını tespit etmişler. Her biri 40 saniye boyunca Mercedes CLS'ye bakan deneklerin taktığı özel kameralı gözlüklerden elde edilen veriler bilgisayarda istatistiğe dönüştürülmüş. Sonuç ise zaten tahmin edilebilecek birşey: kişiler arabanın genelinden çok dikkat çekici yerlerine (farlar, kaput, ön ızgara, vs.) odaklanıyorlarmış. Ecnebi tasarımcılar bu detaylara "eye catcher" diyor. Hazır böyle bir teknoloji bulmuşken diğer mecralara da dalmak isteyen Mercedes mühendisleri bir erkeğin kadın vücudunda en çok nereye odaklandığını tespit etmek için aynı sistemi kullanmış. Sonuç bu sefer hiç tahmin edemeyeceğiniz kadar farklı. İzleyin ve görün, eğer aşağıda izleyemiyorsanız şuraya tıklayın.

3 yorum:

  1. İlginçmiş...Ben videoyu izledim ancak alternatif linki koymayı unutmuşsun sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. Hatunla ilgili test sonuçları çarpıtılmış. Zira araba veya kadın... farlar, kaput, ön ızgara, vs. :D

    YanıtlaSil
  3. Klasik soruyu sormak lazım o zaman: Arabayı mı istersiniz, yoksa kadını mı? :)

    YanıtlaSil