8 Temmuz 2010 Perşembe

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport: Yeni hız rekortmeni

Rekortmen diyorsam, boşuna demiyorum. Otomobillerle ilgilenen herkes 1001hp gücündeki Bugatti Veyron'u duymuştur. Güç miktarını dört haneli rakamlara yükselten ilk seri otomobil olan Veyron'un revizyondan geçmiş versiyonu çok daha fazlasını vaadediyor. Üstelik, vaatlerini resmi makamlar karşısında da kanıtlıyor. Volkswagen grubunun Wolfsburg kentindeki genel merkezinin yakınındaki oval test pistinde hız denemeleri yapan Bugatti Veyron 16.4 Super Sport ortalama 431 km/s hıza ulaşarak Guinness rekorlar kitabının "en hızlı seri üretim otomobil" ünvanını ele geçirdi. Alman Teknik Denetim Ajansı'nın da (TÜV) gözlemci olarak bulunduğu denemelerde Veyron pistte her iki yöne doğru defalarca döndü. Bir yöne doğru 427,933 km/s sürate ulaşan canavar Bugatti ters yöne doğru giderken de 434,211 km/s hız yapabildi. Yetkililer bu iki değerin ortalamasını alarak Veyron'un maksimum hızını 431,072 km/s olarak belirlediler. Bu hız bugüne kadar kara üzerinde seri üretim bir araç tarafından (özel yapım araçlar sayılmıyor yani) yapılmış en yüksek hız.
Rekortmen sporcu Bugatti bu performansını kaputunun altındaki 16 silindirli, 4 turbolu motora borçlu. Kendi başına bir rekortmen olan bu motor Veyron'a tam 1200hp güç ve 1500Nm tork sağlıyor. Aracın aerodinamik özellikleri ve süspansiyon sistemi de önceki modele göre daha gelişmiş. Böylece yüksek hızlarda bile arabanın kontolü sağlanabiliyor. Veyron Super Sport'un gövdesi ise tamamen karbon fiberden üretilmiş. Yani hem güçlü, hem hafif... İlk üretilenlerin tamamı resimde görülen turuncu - siyah renkte olacakmış, daha sonra farklı renk seçenekleri de gelecekmiş. Boyasız, tamamen karbon fiber görünümlü kaportaya sahip araçlar da satılacakmış. Benim görebildiğim tek kusur satışa çıkarılacak olan Veyron'ların azami hızlarının (lastiklerin korunması amacıyla) 415 km/s ile sınırlı olması. Şimdi alsam, benim de canım 431 km/s yapmak ister, yapamam, üzülürüm... En iyisi hiç almamak sayın okurlar, mevcut ulaşım aracım düşünen-mobil şimdilik bana yeter.

2 yorum:

  1. Karbon fiber olmamış. Meksika yemeğinden sonra dağılıp gidebilir. :P

    Hepsi iyi, güzel, tamam da; bu Veyronun ön ızgarasına bir türlü alışamadım. Ne zaman baksam aklıma acayip şeyler geliyor. Bir bakıyorum, şömüne görüyorum; bir bakıyorum soba, sonracığıma bazen türbe kapısı oluyor, bazen de su kemeri. Hatta demiryolu tünellerinin girişine bile benzetiyorum.

    Bir gün geçecem fotoşopun başına; yapacam bir karaşimşek tasarımı; ondan sonra Bugatti'nin tasarımcıları intihar edecekler. :)

    YanıtlaSil
  2. Bana da sanki bir hayvan karikatürü gibi geliyor ön tarafı, ama bildiğim kadarıyla bu tasarım Bugatti'nin eskiden beri süregelen klasik tasarımı. Sadece biraz modernleştirmişler. Zaten kimse onu tipine bakıp almıyor, alanlar 4 haneli rakamlara ulaşan gücü için döküyor o kadar parayı.

    YanıtlaSil