Ford firması eskiden beri Amerika ve Avrupa pazarlarında farklı modeller satardı. Yeni kıtada daha büyük motorlu, iri yarı arabalar daha çok tercih edilir, bu yüzden Amerika Ford ürün gamını buna göre hazırlardı. Avrupa Ford için de durum tam tersi şekilde işliyordu, küçük arabaları düşüm tüketimli motorlarla sunuyorlardı tüketicilere. Türkiye de resmen olmasa bile Ford için Avrupa'ya dahil sayıldığından biz de havalı Amerika modelleri yerine daha ekonomik Avrupa modellerini satın alabiliyorduk. Ta ki ekonomik kriz otomotiv endüstrisini sarsana kadar...
Artık tamane farklı bir politika izlemeye karar veren Ford firması "One Ford" (Tek Ford şeklinde çevrilebilir) prensibini benimsemiş. Bundan böyle bazı pazara özel modeller hariç tüm dünyada benzer Ford'lar göreceğiz. Bunun ilk ciddi örneğini yeni çıkacak olan Ford Focus'ta göreceğiz. Global platformla üretilen yeni Focus tüm dünyada benzer özelliklere sahip olacak. Başarılı olmasını umduğum bu stratejinin sonucu olarak Ford efsanevi modeli Mustang'i de avrupa pazarında güçlendirmek istiyor. Filmlerde başrol oyuncularından bile daha çok dikkat çeken, hız meraklısı herkesin rüyalarını süsleyen Ford Mustang maalesef Avrupa piyasasında pek tutulmuyordu. Bunun sebebini fazla araştırmaya gerek yok, büyük ve verimsiz motorları Mustang'i fazla maliyetli kılıyordu. Bunu farkeden Ford firması birkaç sene içerisinde Avrupa pazarı için turbo dizel motorlu bir Ford Mustang hazırlamaya karar vermiş. Söylentilere göre mevcut Jaguar modellerinde kullanılan 3.0L hacmindeki V6 motor dizel Mustang'de de kullanılacakmış. 270 hp güç üreten bu motor efsanevi koşan atı uçuramasa bile makul bir tüketim karşılığında keyifli bir sürüş için yeterli performansı verecektir. Umarım Ford elini çabuk tutar da biz de benzin istasyonuna ortak olmaya gerek kalmadan bir efsaneye binebiliriz...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder