10 Kasım 2009 Salı

Böylesini ilk defa görüyorum - Ricoh GXR

Bu işin uzmanları kadar olmasa da çok çeşitli fotoğraf makineleri gördüm. Canlı görmesem de incelemesini okudum. En ufağından en irisine her çeşit makineyle haşır neşirim yani. Buna rağmen Ricoh firması beni şaşırtmayı başardı. SLR desem değil, kompakt desem o da değil. Kaç megapixel diye sormayın sakın, ben size cevap verirken bile değişebilir!

İşte huzurlarınızda Ricoh GXR. Onlar bu makineyi "interchangeable system camera" diye tanımlıyorlar. Ben de "değişebilir sistemli fotoğraf makinesi" diyeyim de tam çeviri olsun. Ricoh GXR beni neden şaşırttı biliyormusunuz? Çok mantıksız gelen bir fikri süper bir fikir haline getirdiği için. SLR makineleri biliyoruz. Lensi sökülür, takılır. Kompaktları da biliyoruz. Hiçbir yeri sökülüp takılmaz, bazılarında lensin önüne ek parça takılır açıyı genişletip daraltmak için. GXR ise tamamen farklı. Sökülüp takılan şey lens değil. Lens-sensör ve birkaç tane daha komponentten oluşan, yani "resim çeken" kısım sökülüyor ve takılıyor. Bu da SLR makinelerde bile olmayan bir seneklik sunuyor. Kullanılan lens kendi sensörüyle geldiğinden tam uyum sağlanıyor, resim kalitesi hep üst seviyede oluyor. Gerektiğinde küçük bir sensör ve zoom lens, gerektiğinde büyük bir sensör ve sabit lens. Duruma özel sistemler de var tabi, mesela video lensi ve sensörü gibi. GXR bir anda bir profesyonelin stüdyo makinesinden amatörün tatile götürdüğü fotoğraf makinesine dönüşebiliyor. Her değişebilir ünite kendi resim işleme sistemine sahip. Deklanjör ve diyafram gibi şeyler de bu ünitenin içinde. Her sistem kendi içinde bir fotoğraf makinesi yani. Bu esneklik hiçbir cihazda yok. Tabi bu kadar övdükten sonra maliyetten de bahsetmek lazım. Ricoh bu makine için fiyat belirtmemiş. Bir rakam söylemek imkansız ama Ricoh hiçbir zaman ucuz olmadı. Leica fiyatı olmaz belki ama "süpermiş hemen aliym bunu" denecek kadar ucuz da değil. Zaten buralarda da bulmak kolay değil. Yine de alanlar güle güle kullansınlar, kısmet olursa ben de elime alıp kurcalamak isterim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder