30 Eylül 2009 Çarşamba

Bilgisayarda TV izlemek (ya da izleyememek)

Bilgisayarda TV izlemek sıkıntılı iş. Benim bir TV kartım var, Gigabyte marka. Güya DVB-T (dijital karasal yayın) destekli ama henüz bir faydasını göremedim bu özelliğin. Onun haricinde normal bir TV kartı, bir ekstrası yok ama kalitesi de iyi. Zaten en iyi kart bile olsa bilgisayarda TV yayınları pek kaliteli görünmüyor. Televizyonda farketmediğiniz hatalar anında gözünüze çarpıyor, bir de görüntü düşük çözünürlüklü olunca iyice beter oluyor. Yine de acil durumlarda kullanmak için iyi birşey. Ben de bir maç izlemek amacıyla TV kartımı kullanmaya yeltendim, ama pişman oldum. Kendi yazılımı çok hantal olduğundan ben ChrisTV isimli bir program kullanıyorum, daha kullanışlı. Ben maçın başlamasına yakın başlat menüsünden ChrisTV'yi açmak istedim.
-Merhaba, ben TV izlemek istiyordum.
-Olur tabi, ama sen ayakta uyuyorsun. Benim yeni versiyonum çıkmış. Git onu indir.
-Yahu bir tane maç izleyeceğim altı üstü 90 dakika, şimdilik eski sürümle idare etsem?
-Olmaz! Pek çok yenilik ve düzenleme var yeni sürümde. Git hemen indir üşengeçlik etme.
-Sonra indiririm söz veriyoru...
-Hadi kardeşim hadi, dükkanın önünü kapatma işimiz var gücümüz var, getir yeni versiyonu kur, maçı izle.

Ben mecburen ChrisTV'nin anasayfasına gittim. İşte orada başıma gelenler:
-Merhaba, ben ChrisTV'nin yeni sürümünü indirmek istiyorum.
-Tabii ki, hemen verelim. Kredi kartı numaranızı alabilirmiyim?
-Ben ücretsiz "lite" versiyonu indireceğim.
-Offffff... İyi peki sen bilirsin. Link şurada, tıkla indir.

İndirme başladı, program ufak olduğundan kısa sürede bitti. Daha doğrusu bitmek üzereydi ki...
-Bu program virüslü, karantinaya alıyorum.
-Ne virüsü yahu sağlam program o, bir yanlışlık olmasın?
-Ne yanlışlığı kardeşim! Bana işimi mi öğreteceksin! Kaç yıldır bu işin içindeyim biliyormusun sen? Ben ne masum görünümlü dosyalar gördüm sonradan sistemin canına okudular...
-Ya bir daha baksanız, bakın çok sağlam yerden indirdim öyle virüs filan olmaz orda.
-Sen laftan anlamıyormusun? Ben virüsün kokusunu alırım. Meşgul etme beni, daha koklamam gereken bir sürü dosya var.

Neticede olmadı. Farklı programlar denedim, onlar hepten TV kartını görmedi. Windows Media Center'la olan deneyimim ayrı bir yazıya konu olacak güzellikte. Herşeyi yaptığını iddia ediyor ama hiçbirşey yapmıyor. İlginç birşey yani, görmek lazım anlamak için. Mecbur değilseniz TV kartı almayın, paranızı boşa harcamayın. Bilgisayar başında televizyon izlemeyi çok seviyorsanız marketlerde satılan ucuz 37 ekran televizyonlardan alın, koyun bir kenara. En azından başınız ağrımaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder