19 Temmuz 2009 Pazar

Pardus 2009 (final sürüm)

Milli işletim sistemimiz Pardus'un yeni sürümü çıktı. Hazır sıcakken kısa bir yazı yazayım dedim. Daha önce beta sürümleri çıkmıştı, bu seferki final sürüm. Bizzat kurup denemedim, ama söylenenlere göre ciddi iyileştirmeler yapılmış. Hem Pardus'un kendi kurulum hızı hem de uygulama kurulum hızı iki kat artmış. Bu güzel birşey. Ben Pardus'u hızlı ve kullanışlı olduğu için seviyorum. İhtiyaç duyulabilecek yazılımların neredeyse hepsi zaten kurulum esnasında yüklenmiş oluyor. Ayrıca program depolarında kuruluma hazır binlerce yazılım her an indirilebilir durumda, hem de işlevlerine göre tasnif edilmiş şekilde. Tek yapmanız gereken listeden istediğiniz programı seçip kur tuşuna tıklamak. Gerisini Pardus hallediyor. Öyle site site gezip yazılım aramak yok. Bence harika bir özellik. Bunun yanında Pardus sistemden fazla birşey talep etmiyor, yani rahat bir kullanım için öyle çok güncel ve pahalı bir sisteme ihtiyacınız yok. Ortalama bilgisayarlarda bile Pardus oldukça hızlı çalışıyor. Daha önce denemediyseniz bir göz atmanızı öneririm. Özellikle evinizde veya işyerinizde mevcut işletim sistemlerini kaldıramayan eski bir bilgisayarınız varsa, kurun Pardus'u rahatlatın ihtiyarı. İndirmek için şuraya veya buraya (torrent linki) tıklayabilirsiniz. Daha detaylı bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder