29 Temmuz 2009 Çarşamba

Bu çağrı merkezleri adamı psikopat eder

Doğrudan konuya dalıyorum. İşyerindeki klima bozuldu. Yeni klima alalım dedik. Samsung'un bir modelini beğendik. Samsung'un internet sitesi ziyadesiyle karışık ve yetersiz. Ürünlerle ilgili yeterli bilgi yok, en yakın satış noktasıyla ilgili hiç bir bilgi yok. Sanki ürünleri satmak istemiyorlar da sadece gösterip milleti meraklandırmak istiyorlar. Zor zahmet klimaların satışına bakan kısmın telefon numarasını buldum. Birkaç denemeden sonra firmaya ulaşabildim. Asıl sıkıntı da o zaman başladı.

Satışla ilgili kısım satışlara bakmıyormuş. Bana farklı bir numara verdiler. Müşteri hizmetlerinin numarasıymış. 444 ile başladığı için onu da düşürmekte oldukça zorlandım. Nihayet bağlandığımda ince sesli bir kız bana yardımcı olmaya çalışıyordu. Tabii sadece çalışıyordu, çünkü firmanın ultra kurumsal oluşu herhangi bir işin yapılmasını engelliyordu. Önce ismimi sordu, söyledim. Sabit telefonumu sordu, söyledim. Utanmadı, sıkılmadı, cep telefonu numaramı sordu. TC. kimlik numaramı da soracakmısınız dedim, sormayacakmış. Cep numaramı vermem dedim. Sadece basit birşey sormak için bile neredeyse annemin kızlık soyadını isteyecekler. Vermeyeceğimi söyleyince doğrudan sorumu cevaplamak istedi kız. İstedi ama insanın hayatta istediği herşey olmuyor. Ne sorsam aratıyorum taratıyorum diyerek beni bekletti, hiçbir soruma doğru düzgün cevap veremedi. En sonunda ben vazgeçtim, "bari bana en yakın satış noktasını söyleyin de ben kendim öğreneyim" dedim. Onu bulup söylemesi bile birkaç dakika aldı.

Fazla kurumsallık hizmeti öldürüyor. Tabii ki düzenli olmak önemli, bürokrasi gerekli birşey ama pratiklikten fazla ödün vermemek lazım. Sonuçta o firma iş yapmak için kurulmuş, iş yapmazsa varlığının manası kalmaz.

1 yorum:

  1. İbrahim EKŞİ
    TÖVBE ESTAĞFİRULLAH...
    Yaw yazmıyım yazmıyım diyorum yine bi garibanın canını yakıyosun, yine bir emekçinin arkasından atıp tutuyorsun bırak bunları kardeşim! Koskoca samsung firması (üretim merkezi samsunda, yedek parça serviside gresunda olduğu için samsun-g adı verilmiş diolar bi rivayete görede firma otakları isimlerini birleştirmiş samet aybabanın sam'ı sunay akının sun'u ve guffy'nin g'si) borumu, şunuda belirtmeden geçemicim yüksek teknoloji üreten bir firmanın sitesine ,verdiği hizmete hatta ve hatta çalışanlarının ses tonlarına kadar ağır hakaretler yağdırmak kendi eksikliğini kapatmak için yapılmış acemice bir kamuflajdan başka bir şey değildir. Neden? çünkü o uyuşuk bedenini kaldırıp bir dışarı çıksan samsungun dünya çapındaki onbinlerce şubesini görebilir hatta birinden istediğin o iklimlendiriciyi alabilir vede yazındaki iftiraların aklına geldikçe üzüntüden kendini jiletleme dürtüsü dahi oluşabilir. Sana son sözüm git kendine bir permatik al...

    YanıtlaSil