21 Mayıs 2009 Perşembe

Ben şahsen...

Duyduğum bazı ilginç gelişmelerin üzerinden şöyle bir geçeceğim. Tabii kendi yorumumu katarak. İşte başlıyorum...
  • IPhone için yeni yazılım (3.0) gelmek üzereymiş. Üstelik bu yeni yazılımla birlikte yeni model bir IPhone'da çıkacakmış. Ben IPhone'u beğeniyorum, güzel cihaz, ama tüm Apple ürünlerinin muzdarip olduğu sıkıntılara sahip. Alırken pahalı, aksesuarları uçuk fiyatlara sahip ve her konuda Apple'a bağlı kalmak zorundasınız. Gerçi jailbreak gibi sistemlerle bu bağlılık sona erdirilebiliyor ama cihazın orjinalliği bozuluyor. Bir pil değişimi için bile servise gitmek zorundasınız. Ben şahsen daha özgür olmayı seviyorum.
  • Firefox 2013 yılında IE'yi geçecekmiş. Benim için geçti bile. İlk çıktığından beri Firefox kullanıyorum, çok ta memnunum. IE'yi sadece mecbur kaldığımda kullanıyorum. Bence Mozilla gerçekten iyi bir iş başardı. IE'yi bu piyasada boş bırakmamak lazım. Rahmetli Netscape güzel götürüyordu bu tarayıcı savaşını ama gücü yetmedi. Ben şahsen alternatifleri seviyorum ve sadece Firefox'u değil Opera ve Chrome gibi diğer alternatif tarayıcıları da kullanıyor ve destekliyorum. Yaşasın açık kaynak!
  • VW Scirocco R duyurulmuş. Çok hızlı gidiyormuş, daha doğrusu gidecekmiş. Boru değil, 265hp. Maalesef sadece önden çekişli. Tasarruf açısından iyi ama yol tutuş açısından tüm tekerlekler tahrikli olsaydı daha avantajlı olurdu. Ben şahsen bu arabayı sevdim, tek kusuru tavanının fazla basık olması. İçine ben zor sığıyorken boylu poslu Almanlar nasıl sığıyor merak ediyorum.
  • Olympus bazı lensleri için firmware güncellemeleri yayınlamış. Keşke Nikon ve Canon da yapsa böyle şeyler. Şimdi siz diyeceksiniz ki "ne gerek var, onların lensleri zaten mükemmel". Hayır değil. bazıları güzel ama bazıları da pek iyi değil. Ben şahsen ürününün arkasında duran, güncellemelerle kullanıcının dertlerine derman olan firmaları seviyorum. Güncelleme sadece büyük hatalar ortaya çıktığında yapılmaz. Varsa bir hata, küçük büyük demeden düzeltilmeli. Bir sonraki modelde düzeltiriz deyip müşteriler yeniden alışverişe sevkedilmemeli.
  • Acer firması Aspire easyStore isimli bir ürün duyurmuş. Siyah, ufak tefek bir kutu. Intel Atom işlemcisi kullanıyor, teknik özellikler (harddisk hariç) netbooklarla çok benzer. Üzerinde 1TB harddiskle gelen bu cihaza toplamda maksimum 7TB'lık depolama ortamı bağlanabiliyormuş. Güzel bir alete benziyor. Hem kişisel depolama sunucusu, hem de gerektiğinde indirme işlerini gerçekleştirecek hafif bir bilgisayar. Atom işlemcisi soğutma gerektirmediğinden sessizce durur bir köşede, gece gündüz torrent ağlarından faydalı dosyaları indirir. Ben şahsen faydasız şeyleri indirmiyorum. Siz de indirmeyin. Öyle birkaç KB büyüklükte olup mp3 olduğunu iddia eden şeyleri sakın indirmeyin. Sonra "abi kaspersky var mı sende" diye sağa sola telefon açmak zorunda kalırsınız.
  • Zahit Akman istifa etmiş (veya edecekmiş). Ben şahsen kendisini zaten pek sevmezdim. Daha fazla da yorum yapmıyorum, zira bir girdik mi çıkamayız o konulardan.
  • Bu blogun yazarı pazartesi günü iş gezisine çıkacakmış. İşi gereği sık sık internete bağlanması gereken bu şahıs hala bağlantıyı nasıl kuracağını bilmiyormuş. Sağda solda "bilgisayardan anlarım" diye ahkam kesen bu zat böyle basit bir işi bile beceremeyecek sanırım. Ben şahsen kendisini kınıyorum ve tez zamanda Red Alert oynamayı bırakıp ilgilenmesi gereken şeylere vakit ayırmasını salık veriyorum.
Şimdilik bu kadar. Ben aklıma geldikçe yazarım. Siz de okursanız sevinirim. Bu konulardaki görüşlerinizi yorum olarak eklerseniz daha çok sevinirim. Böyle yorumsuz olunca kendi kendime konuşuyorum gibi hissediyorum. Hoş bir his değil, hiç tavsiye etmem.

1 yorum:

  1. iyi yolculular.dikkat et kendine Anadolu yollarında:)

    Tolga Kızılay

    YanıtlaSil