11 Ekim 2012 Perşembe

Ubuntu'ya bağış yapın, paranızın kullanılacağı yeri siz seçin

En popüler Linux dağıtımlarından olan Ubuntu'nun geliştiricisi Canonical ücretsiz sunduğu işletim sisteminin geliştirilmesine maddi destek vermek isteyenlere ilginç bir seçenek sunmaya başladı. Bundan sonra Ubuntu'nun geliştirilmesi için bağışta bulunanlar verdikleri paranın ne için harcanacağını seçebilecek. Masaüstünün güzelleştirilmesi, oyun ve uygulamalar için performansın arttırılması, donanım desteğinin iyileştirilmesi gibi yedi farklı seçenek mevcut. Bir de sekizinci seçenek var, onda da para doğrudan Canonical'a gidiyor. Bir nevi bahşiş gibi, zaten ismini de öyle koymuşlar. Tabi bu mecburi birşey değil, Ubuntu hala tamamen ücretsiz olarak sunuluyor.

Ben Canonical'ın bu fikrini çok beğendim, çünkü bu uygulama bağış toplamanın ötesinde çok kıymetli verilerin toplanmasını da sağlıyor. Şöyle ki, kullanıcılar arasında bir anket yapılsa ve nelerin geliştirilmesini istedikleri sorulsa herkes bol keseden atar, "şu da olsun, bu da olsun, onu da geliştirin" diye saymaya başlar. Bu yöntemle insanların kısıtlı kaynakların nasıl harcanması gerektiği konusundaki fikri alınmış oluyor. Tabi bu konuda bir fikri olmayanlar resimde görüldüğü gibi bağışladığı parayı herşeye eşit dağıtıyor olabilirler, ama Ubuntu'yu biraz kullanıp fikir sahibi olan kişiler mutlaka bazı alanlara daha fazla ağırlık verilmesi gerektiğini söyleyeceklerdir. Mesela, eğer ben bağış yapsaydım kesinlikle verdiğim paranın Unity'nin geliştirilmesi için harcanmasını istemezdim. Bunun yerine performansın arttırılmasına ve donanım desteğinin geliştirilmesine ağırlık verilmesi gerektiğini düşündüğüm için o alanlara bağış yapardım. Neticede güzel bir uygulama olmuş, fikir de çok güzel olduğu için ben beğendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder