19 Ekim 2011 Çarşamba

RIM BlackBerry için geliştirdiği yeni işletim sistemi BBX'i duyurdu

BlackBerry telefonların üreticisi RIM (Research In Motion) düzenlediği DevCon 2011 geliştirici konferansında gelecek nesil BlackBerry'lerde kullanılacak işletim sistemini duyurdu. BBX isimli bu yeni işletim sistemi mevcut BB OS işletim sistemiyle PlayBook isimli tabletlerde kullanılan QNX tabanlı işletim sisteminin melezi. Henüz teknik detaylar belirtilmemiş, ama ilk BB OS versiyonlarından beri işletim sisteminin temelini oluşturan Java platformundan DevCon 2011 konferansında hiç bahsedilmemesi Java'dan vazgeçilmiş olabileceğini gösteriyor. BBX işletim sistemi hem mevcut BlackBerry cihazların e-posta ve mesajlaşma yeteneklerine sahip olacak, hem de PlayBook'taki QNX sistemi gibi multimedya ve oyun konusunda kullanıcıları tatmin edecek.

Konferansta QNX sistemini kullanan BlackBerry Tablet OS işletim sisteminin 2. versiyonu da duyuruldu. Bu sürümde Adobe Air 3 entegrasyonu geliyor, ayrıca Android uygulamalarına verilen destek de arttırılmış. Bu gidişle PlayBook tüm Android uygulamalarını çalıştırabilecek sanırım. Benzer bir desteğin BBX'e gelip gelmeyeceği ise henüz belli değil, ama eğer böyle birşey yaparlarsa BlackBerry'nin popülerliği tavan yapabilir. Çoğu kişi Android işletim sistemini uygulama zenginliği için tercih ediyor. Aynı çeşitlilik BlackBerry'ye gelirse bu çok büyük bir avantaj sağlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder