3 Mart 2011 Perşembe

Zincirleme reaksiyon mekanizmalı klip

Aslında ben de bilmiyordum, yeni öğrendim. Bu tip şeylere "Rube Goldberg makinesi" deniyormuş. OK Go isimli pop - rock grubu This Too Shall Pass isimli klibinde bu türden ilginç bir mekanizma kullanmış. Birazcık ön bilgi vereyim: Rube Goldberg meşhur bir çizgifilm yapımcısı ve mucitmiş. Yaptığı animasyonlarda da aşağıdaki klipte göreceğiniz cinsten makineleri gösteriyormuş. İlk başta birbirini deviren domino taşlarıyla başlayan zincirleme reaksiyon mekanizması her cismin bir diğerini hareket ettirmesiyle ilginç hadiselere sebep oluyor. Çok yeni bir klip değil, bu yüzden daha önce görmüş olabilirsiniz. Hatta ben bunu daha önce yazmış bile olabilirim. Yine de bir dostum sayesinde bu klibi yeniden izledim ve yeniden hayran kaldım. Bir müzik klibinin ilgi çekici olması için mutlaka yarı çıplak dansçı kızlara gerek yokmuş demek ki. Yaratıcılık güzel birşey. İzlediğinizde bunu siz de farkedeceksiniz. Eğer aşağıdaki videoyu göremiyorsanız şuraya tıklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder